Szakal Metal s.r.o.

Vyhledávání
Szakal on-line katalog

Náhradní díly

Těsnění motorů

Naše nabídka obsahuje veškeré druhy těsnění motorů, sady pro klikové skříně, těsnící vany, sací a výfukové těsnění, těsnící kroužky, gufera, těsnění pro hlavy válců.

 
1.
Před demontáží nechte vychladnout motor na pokojovou teplotu (cca 20°C). Toto je velmi důležité, zvlášť u motorů s hliníkovou hlavou. Těsnicí plocha hlavy a bloku motoru nesmí být poškozena při předcházejícím čištění.
2.
Zkontrolujte rovinnost těsnicích ploch hlavy válců a bloku motoru. Maximální hodnota by neměla překročit 0,05 mm. V opačném případě musí být plochy přebroušeny, ale nikdy nesmí být překročena hodnota přebrusu, kterou stanoví výrobce.
3.
Drsnost povrchu by neměla být vetší jak 12 - 15 mikrometrů.
4.
Důkladně vyčistěte chladicí systém a závitové díry v bloku motoru.
5.
V případě vložených válců zkontrolujte jejich přesah v bloku motoru.
6.
U naftových motorů zkontrolujte maximální přesah pístů v horní úvrati v bloku motoru. Tato hodnota určuje tloušťku těsnění, kterou použijeme.
7.
V žádném případě nikdy nepoužívejte těsnicí hmoty na těsnění hlavy válců. Toto by mohlo vést k nerovnoměrnému přítlaku. Těsnění hlav válců GLASER jsou konstruovány z materiálů, které nejlépe vyhovují jednotlivým typům motorů a zajišťují spolehlivé utěsnění motoru. Na ostatní těsnění (s výjimkou těsnění hlavy) mohou být použity různé těsníci hmoty (např. UNIVERSAL 100, PU-200) na zvýšení těsnicího účinku.
8.
Většina hlavových šroubů je konstruována pro práci na hranici plastické deformace, to znamená, pokud si nejste jisti, o jaký typ šroubů se jedná, je nutná jejich výměna za nové.
Pokud nebudou šrouby vyměněny, bude případná reklamace těsnění bezpředmětná!
9.
Jestliže výměna starých šroubů z výše uvedeného důvodu není nutná, zkontrolujte jejich stav a vyčistěte závity ocelovým kartáčem.
10.
Před montáží šroubů naolejujte závitovou a hlavovou část.
11.
Respektujte instrukční pokyny pro montáž těsnění - tzv. "technická data". Rovněž tak pořadí utahování podle výrobce motoru. Jestliže tyto informace nejsou k dispozici, použijte křížový nebo rotační systém, začínající ze středu hlavy.