ZADÍRÁNÍ PÍSTŮ Z PŘETÍŽENÍ

ZADÍRÁNÍ PÍSTŮ Z PŘETÍŽENÍ S TĚŽIŠTĚM U HLAVY PÍSTU

VZOROVÝ OBRAZ ZÁVADY:

  • Na hlavě pístu došlo k silným otěrům, které vybíhají až k plášti pístu.
    Obr. 1
  • Povrch zadřených míst je tmavě zabarven, silně rýhován a částečně potrhán.
  • Zadření se vyskytuje po celém obvodu pístu.
  • Pístní kroužky jsou rovněž prodřeny, zadírání je směrem ke stíracímu kroužku slabší.

POSOUZENÍ ZÁVADY:

Hlava pístu se velmi vysokým tepelným přetížením od spalovacího prostoru natolik silně zahřála, že došlo k vymezení vůle mezi hlavou pístu a válcem což narušilo olejový film. Toto vede nakonec kolem celé hlavy pístu ke kombinaci zadírání vůlí a chodem nasucho. Všeobecný nedostatek vůle mezi pístem a válcem je jako příčina závady vyloučena protože přes silné zadření hlavy, dolní část pláště, kde je vždy minimální vůle mezi pístem a válcem, je v podstatě nepoškozena.


MOŽNÉ PŘÍČINY:

  • Delší, vysoké zatížení motoru, který ještě nebyl plně zaběhnut.
  • Přehřátí nekorektním průběhem spalování.
  • Závady v chladícím systému.